I Jornada de Neurocientífiques

Al setembre de 2015, l’Assemblea General de la Organització de les Nacions Unides (ONU) va declarar a l’11 de febrer el “Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència”, a fi de sensibilitzar i cridar l’atenció sobre la poca visibilitat de les científiques, la falta de rols femenins i l’existència d’estereotips, sent la imatge dels científics fonamentalment masculina. Això comporta  una deficient avaluació dels mèrits de les dones científiques i poc interès en les ciències per part de les joves.

Amb aquest motiu, des d’el comitè de la Dona i Neurociència de la Societat Espanyola de Neurociència (SENC) es va proposar l’organització d’activitats dirigides a sensibilitzar l’opinió pública respecte a aquest problema. En concret, enguany es realitzaran activitats simultànies a diverses ciutats dilluns dia 12 de febrer.

Així, el dia 12 de febrer es celebrarà també a la Universitat de València la I Jornada de Dones en Neurociència. Pel matí s’han programat xerrades de divulgació orientades al públic general, impartides per neurocientífiques en diferents moments de la carrera investigadora, des d’estudiants predoctorals fins a investigadores consolidades, tant al campus de Blasco Ibáñez (Facultat de Medicina) com al de Burjassot (Facultat de Farmàcia). Els detalls de les xerrades i les ponents es pot trobar en l’enllaç a la programació completa. Per la vesprada, a la Facultat de Medicina tindrem una conferència sobre Neurosexisme, impartida per la Dra. Ana Sánchez Torres, Professora Titular de Lògica i Filosofia de la Ciència i membre de l’Institut Universitari d’Estudis de la Dona de la Universitat de València. de Filosofia. Continuarem la jornada amb una taula rodona al voltant de la situació de la dona en la ciència, amb participació d’investigadores i agents socials. També gaudirem d’un monòleg sobre la dona en la ciència i i es farà l’entrega del premi del concurs de Batxillerat. Amb motiu de la Jornada, s’inaugurarà a la Facultat de Medicina també l’exposició “Creadores: dones en ciència” per Aula Violeta.

L’assistència a les activitats de la Jornada és gratuïta i no requereix inscripció. S’enviarà certificat d’assistència a qui ho sol·licite.

Contacte: donesineuro@uv.es

Veure la Programació completa

Descarregar el cartell en PDF

Descarregar el tríptic amb el programa